Followers

Pages

Tuesday, October 30, 2012

LALANG oh LALANG

Kita selalu mendengar perumpamaan berbunyi UMPAMA LALANG DITIUP ANGIN yang bermaksud seseorang yang kurang berpendirian. Ditiup ke kanan dia melentok ke kanan. ditiup ke kiri dia melentok ke kiri. 


Ada manusia umpama LALANG. Sekali di tiup sekali berubah. Bila angin kanan bertiup, lalang melentok ke kiri memburukan angin kanan. Bila angin kiri bertiup kerana pangai lalang yang buruk dia akan melentok ke kanan lak untuk memfitnah angin kiri.

Kepada lalang, BERHATI-HATI. Jangan sampai angin kiri dan angin kanan bertiup serentak. Takut lalang akan patah dan tercabut dengan akar-akar sekali. Padahnya Mati kering di mamah mentari.

Untuk Angin kiri dan kanan juga harus BERHATI-HATI jangan sampai terpedaya dengan kepalsuan tarian lalang coz lalang ada duri yang boleh mengariskan luka yang GATAL. Juga jangan biar lalang tumbuh dalam taman anda. Kang merugikan coz kena beli racun lalang lak. hahaha.

INGAT...
- Bila ada manusia datang bersama cerita orang lain kepada anda, maka dia juga akan atau telahpun membawa cerita anda kepada orang lain.
- Dont trust anybody BUT trust nobody. 

NOTE: 
kepada ANGIN KIRI..

TERIMA KASIH ats kerjasama anda.. if ada apa2 lg nak tau, blh trs tnya sya.. Insya Allah sya akn jwb.. knp & mgapa.. ^_^ dan doakan je yg tbaik tuk lalang.. ^_^

..sayang kammmmoooo.. 
yang Ikhlas,
Angin Kanan

2 comments: