Followers

Pages

Tuesday, October 22, 2013

TIDAK SEMPAT

Hari ini 22 Oktober 2013 genap 7 tahun bapa mertuaku (papa) kembali kepada Penciptanya.

CAMNA AKU TAU?.. melalui status FB mama @ mak mertuaku

Walaupun aku tidak berkesempatan untuk berjumpa dan berkenalan dengan papa (NOTE: aku hadir dalam hidup suamiku setelah pemergian arwah), namun aku selalu cuba mendekatkan diri dengan papa melalui cerita-cerita suami.

Teringat dialog suami ketika dia membawa aku ke pusara papa beberapa hari selepas kami bernikah.

"Papa.. ni lah menantu Papa.. Maya.. kami nikah 18 januari lepas.." sambil dia bersih2kan pusara papa. 

Bergenang air mataku. Dalam hati aku berdoa semoga Arwah tenang di sana, di tempatkan bersama orang-orang yang beriman, seluruh amalnya diterima dan dirahmati Allah selalu. Amin.
 Al-Fatihah
-dari Allah kita datang. kepada Allah jua kita kembali-

No comments:

Post a Comment