Followers

Pages

Thursday, January 27, 2011

jangan ajar aku menjadi KURANG AJAR

Insiden yang berlaku diantara aku dan atasan-atasan semalam membuat aku terfikir topik ni.. Aku bukanlah seorang yang BERANI MATI tapi aku selalu akan bersuara bila aku rasa aku perlu bersuara dan diam bila aku perlu diam.. Bukan seperti segelintir yang suka putar belit..
Aku tahu sifat diri ku yang agak keras kepala, degil dan angin... So aku mmg selalu berusaha keras untuk menjadi sopan dan bertolak ansur dengan semua org termasuklah keluarga, kawan, atasan, rakan sekerja dan semua... Dulu aku selalu ingatkan mereka-mereka yang ada di sekelilingku "sekali ko baik, beribu kali aku akan baik.. sekali ko jahat, beribu kali aku akan jahat".. dan respon mereka adalah "maya tak baik berdendam".. Sebenarnya maksud kata-kata aku tu bukan DENDAM... tapi maksudnya bila ko bagus ko akan jumpa MAYA yang layan ko dengan baik.. boleh jadi pendengar yg baik, tidak berkira, takut nak sakitkan hati ko n jaga ko macam dia jaga diri dia sendiri.. tapi bila ko jahat, ko akan jumpa maya yang suka cakap pedas, buat tak layan, tak nak amik tau psl ko, malah senyuman pun dia xkan bagi kat ko n lantak ko lah nak jadi apa...

Tapi oleh kerana ramai yang salah anggap dengan ayat aku tu.. skang aku lebih suka guna ayat "JANGAN AJAR AKU MENJADI KURANG AJAR" yg bagi aku lebih straight to the point.. Hanya untuk peringatan.. sebab aku adalah orang yang tak reti nak sembunyikan perasaan or hipokrit.. Bila aku tak suka, korang akan nampak jelas pada wajah dan perlakuan aku.. begitu juga sebaliknya.. Tingkah laku aku boleh berubah sekelip mata.. Aku boleh menjadi maya yang panggil korang dengan SAYANG dan mungkin akan jadi maya yang panggil korang dengan BONGOK dan yang sewaktu dengannya.. (walaupun aku pernah menegur seseorang sebab guna perkataan BONGOK dalam perbualan yang bagi aku kurang sopan)..



Mungkin aku tidak akan menyakiti orang yang telah menyakiti aku dengan cara belasah, serang or anything sebab bagi aku itu adalah kurang bermoral.. tapi yang pasti korang akan jumpa MAYA yg totally different dari yang korang kenal sebelum ni.. nak tau?.. cubalah wat hal..

Aku juga selalu ingatkan mereka sebab aku adalah seorang yang mungkin akan MEMAAFKAN tapi tidak akan MELUPAKAN (easy to forgive, hard to forget)... Bukan aku tak nak MELUPAKAN tapi kadang-kadang kesakitan mengajar aku untuk BERINGAT...


so olz... Maya hormat dan sayang kamu semua so please jangan buat Maya hilang rasa HORMAT tu dan.....
JANGAN AJAR AKU MENJADI KURANG AJAR

2 comments:

  1. cool k.maya syg..
    i know u will not be like that..
    i know u r nice n sweet girl :)
    btw,ur entry mmg tip top !haha

    ReplyDelete
  2. ajar aKu menjadi yang lebih baik dan bukan sebaliknya...caya lah maya... ^_^

    ReplyDelete