Followers

Pages

Tuesday, July 17, 2012

TRAGEDI JULAI 2012

16 Julai 2012 Aku jatuh dalam bilik air weiiii. GEDEBUkkkkk, macam nangka busuk daaaaa. Dah la aku sorang je kat rumah. Bapa gi kebun amik lengkuas (mak pesan suh amik). Adik gi sekolah. Mak lak gi pasar beli ayam. Masa jatuh tu aku just fikir nak selamatkan kepala aku dari terkena bucu simen. (wush, klu kena kepala mau GOALLLLLLLLLL). Last2 yang jadi mangsa tangan dan badan. Tangan lebam coz aku jatuh atas tangan kiri. Badan lak habis luka2 coz terkena kat simen. Belum lagi kat belakang yang terkena bucu simen. Tesekat-sekat nafas aku menahan sakit. Dah tu tunggu ape lagi nangis lerrrr sambil bangkit dan bersihkan badan sebelum kuar tukar baju yang basah.

Tak lama lepas tu bapa balik dari amik lengkuas. Dia naik je kat umah, aku terus ngadu
"pak, kakak jatuh..." sambil nangis2 dan tunjuk luka kat tangan dan badan.
Terus bapa amik minyak dan sapu kat luka. sambil aku menangis menahan sakit (coz bapa aku urut, takut tseliuh katanya), sempatlah dengar bapa cakap "terima kasih Allah atas ujian dan cobaan-Mu. Kau lindungilah anakku Jumaia Amir dari sebarang mala petaka". Selesai buh ubat, bapa kol mak gitau aku jatuh. hah tokojut mak aku. terus dia bekejar balik rumah. riso lah tu.

After sapu minyak. Tunang aku lak kol. Aku gitau dia aku jatuh (sambil air mata meleleh2 kat pipi). Hahhh bertalu soalan kuar dari mulut tunang aku yang macam mak nenek tu. camna leh jatuh?, luka x?, kena katne?, siku sakit x?, kaki camna?, dah buh ubat?, dan bla bla bla.. last skali dia tanya ape tau.. "nanes lah ni?".. ceetttt.. nangis lah abang oi.. sakit woo.. huhuhu.. (walaupun aku xsuke nangis).

kawan2 lak semua pesan suh aku hati2 coz tengah darah manis.. ha ah manis sangat.. tu yang jadi camni kot.. hahhaha..

meh tengok gambar kecederaan aku yang tak seberapa.






Sikit2 dah lerrrr. luka len xleh tunjuk.. cencitip.. tempat2 tersorok (belakang dan blah rusuk).. hihihi.. Apapun aku bersyukur pada Allah coz aku masih hidup dan dapat kecederaan luar je. Alhamdulillah tak patah riuk.
^_^
abisssssssss.... 

6 comments:

  1. camner lerr ko leh jatuh ni sis...lantai licin ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu.. tgelincir sis.. slipar toilet kena basuh, so tukar ngan sliper len.. sliper tu lak dah haus.. tu yg jatuh..

      Delete
  2. Ciannye kak maya...semoga cpt sembuh n x ada kecederaan yg sirius. kalau x kebah jgk g klinik or hosptal tau. T dapat ubt yg boleh kurangkan bengkak tu. Jgn dok biar je (Mak nenek 2nd selain Abg Asrul..hihi)

    Erm, btl tu darah manis..mmg banyak dugaan n cabaran. Be careful n always careful. kalau nak buat ape2 sentiasa doa n mohon pada Allah semoga Dia permudahkan, selamatkan n selesaikan segala urusan kita. (Ini cara hanis masa b'tunang dulu...)

    Lastly take care n doa banyak2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insya Allah k.mya akan lebih hati2 dear.. dugaan kecik je ni dear.. akan dihadapai dengan tenang.. doakan k.mya n abg ye.. smoga dlm tempoh 'darah manis' dan hari2 mdatang kami terus dilindungi oleh Allah.. Aminnnn.. ^_^

      Delete
  3. dear sis maya,

    mesti saket kan ? sampai lebam2 n luke2.. akak jage diri taw.. jgn ganas2 sgt..darah manis kate kan... hehe..
    smge sis n abg hasrul dpermudahkn urusan untuk hari2 yg akan mndatang .. aminnnn :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi.. mmg sakit sgt..
      amin.. tq dear.. ^_^

      Delete