Followers

Pages

Wednesday, May 18, 2011

AKTIVITI di HARI WESAK

17 May 2011: SARAPAN?.. em.. apa ek.. hah, idea.. CUCUR UDANG.. pastu panaskan air tuk buat teh o.. Sambil tunggu Mimee bangkit dan air masak aku menyambung kerja-kerja menjahit manik yang terbengkalai.. SIAP..

Petang nak wat pe lak?... kain dah basuh..

tut tut.. 1 message received..
ABANG: mya watpe?.. sudi x kuar ngan abg hr ni?....

perrggghh, ayat abang aku ni.. Macam zaman P.Ramlee lak.. iya boleh saja bang.. mau kemana?.. pukul berapa?.. aktivitinya apa?..

tut tut.. 1 message received..
ABANG: tepat kul 3 abang gerak.. hr ni abang kai bj hijau..
AKU: napa?.. nk mya kai bj yg sm ke?..
ABANG: blh gak.. abg sk..

Sejak bl lak dia ni jd mcm ni.. ish pelik tul aku...

Sampai je dia terus hulurkan sebag plastik coklat.. wah banyak nyer..
ABANG: Mama bagi..
Ooo, ni mesti buah tangan dari Langkawi.. Gi pun mama memang ada kol aku tanya nak coklat apa.. Masa tu mama sibuk borong coklat kat Langkawi.. huhuhu Makasih mama sebab ingat kat Maya.. Maya sayang Mama... (^_^)

AKTIVITI lepas tu?.. ni dia...

1) Makan kt orchid bistro.. Menu nasi grg, nugget, sup cendawan, sandwich, juicy fruit & watermelon juice..

2) Tgk wayang citer THOR 3D..

3) Makan gi.. kali ni layan Pizza & ayam... Sambil membuat kesimpulan mengenai citer THOR.. ooh lupa kami pesan ice cream vanila + coklat skali untuk pencuci mulut.. hihih

4) Layan citer Fast 5 lak.. wush, korg kn tgk citer ni.. sangat-sangat best...

ooo, sebelum tu aku nak share pengajaran yang kami dapat dari THOR

ABANG:
- Jangan lawan cakap bapa
- Jangan bertindak melulu
- Semangat setia kawan

AKU:
- Jangan terlalu mudah berjanji kerana kita tak tau apa yang akan terjadi di masa hadapan

KENAPA ye?.. sebab dalam citer THOR tu si jejaka berjanji untuk datang semula bagi mendapatkan kekasih hatinya.. Tapi atas sebab yang tidak dapat dielakkan.. Dia tidak dapat menunaikan janji dan tidak dapat berjumpa si kekasih sampai bila-bila.. Menyebabkan si kekasih ternanti-nanti dan mencari jalan untuk pergi menemui si jejaka... aduusshhh, xmo xmo xmo.... :'(


Ni je yang tinggal.. yg lain?.. ops kejap ada kejap xda.. nnggaapp.. ahaks..

note: sapa MAMA?.. Mama tu Mak Abang.. hihihi...

1 comment: