Followers

Pages

Wednesday, March 9, 2011

KISAHku..


hari ni aku baca post bff aku shea kat facebook yg berbunyi....

SHEA: Ladies, don't be someone's Dirty Little Secret, don't get involved with a man who's already taken. Increase your self-worth!

Status ni mengingatkan aku pada kisah lalu.. Aku juga tidak terlepas dari merasa situasi stealer menstealer ni... Masa tu aku tak fight pun tuk dapatkan hak aku semula coz sekiranya telah tertulis dia bukan milikku, aku redha.. Bukan tak sayang tapi bagi aku dalam soal perasaan tak perlu ada paksaan.. Aku tak mau hubungan yang tiada keikhlasan.. so aku ambil langkah berani mati dengan melepaskan dia terbang bebas.. Berikan dia ruang untuk berfikir... Biar dia sendiri yang memilih siapa yang terbaik untuk menjadi pasangannya... Namun aku tetap berdoa semoga Allah membuka hati/akal/fikiran si dia dalam menilai yang mana INTAN dan mana KACA...

"If you love something, let it go. If it comes back to you, it's yours forever. If it doesn't, then it was never meant to be.."..

Sehingga kini aku masih terkesan dengan apa yang terjadi.. Walau bagaimanapun aku percaya pada Qada' dan Qadar Allah.. Dia maha mengetahui apa yang terbaik untuk setiap umat-Nya.. Kalau telah ditetapkan perjalananku disertai onak dan duri seperti itu, aku terima.. Cuma aku berharap akan ada SINAR yang tidak akan padam menanti dihadapan.. Terima Kasih Allah..

2 comments: